10 månaders kontroll

Idag har vi haft fullt upp.
Började med att Alice och jag var på Öppna förskolan. Jäklar så tuff vår brud blivit. Kröp ifrån mig flera gånger. Låter kanske inte som något ovanligt för de flesta, men för mig är det så. Hon har varit en otrolig mammagris. Blev så stolt så :-)
Hon var lika tuff på kalaset i Lördags. Kröp omkring i full rulle trots att det var massa folk. Men ingen bebis som kröp på golvet såklart, då hade Alice nog blivit lite mer nervös (lite rädd för andra bebisar är hon).

10 månaders kontrollen var även idag. Vi har en alldelses lagom stor tjej. Väger 8930 g och är 73,5 cm lång.
Huvudet var lite under kurvan, men allt kan ju inte växa i superfart! Berättade även om Alice mat problem. Barnmorskan sade åt oss att INTE låta henne leka vid bordet för att få henne att äta. Så nu ska vi försöka med det och göra lite enklare mat hon kan försöka plocka lite själv. Fast hon bara tar någon bit.
Man blir så nervös när de inte äter som det ska, men hon tar välling ial :-)

Sen så var jag ute med killen jag är kontaktperson åt. Vi var ute 3 timmar och fikade lite. Vi är ute 2 ggr månad. Alltid mysigt.
Alice och Sebbe var hos farmor och myste med henne och faster.
Trött vart hon, både hon och jag somnade runt 20.00. Men jag steg upp sedan, för tidigt att lägga sig för kvällen känner jag.


Allt på bordet ska tas...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0