Jakten på de rätta höstkläderna

Som rubriken säger, vilken jäkla djungel det är bland höstkläder och storlekar...
Efter många om och men så läste jag mig till att Reima är ett bra märke.
Men storleken skulle visst vara generös, så jag hittade en som jag tyckte hade ett OK pris 1300:-.
Verkligen grymt snygg men nu när jag fått hem den funderrar jag på om 80 kanske är för litet...
Passar just nu men det är ju ett tag kvar tills den kommer behövas. Hm. Ska be Alice mormor komma och kommentera. Har ju aldrig varit i denna situation förrut, är ganska grön på overaller.
 
 
Reima Overall Hiljainen Cerise
Alice är ju inte en jättestor dam. Vägde 9,5 kg och var 77,8 cm lång när vi var på BvC för ett par månader sedan... Men kanske den här kommer behövas i 86 ändå... aja får se!
Sedan tror jag att det blir en till Elodie Details från Tradera och en overall i Fleece till lillasyster i November... kommer nog mest ligga i vagnen i höst ändå :-)
 
Vad har ni för Vinterskor till era små på 1 ½ år? Funderar på Viking eller Kavat...


Kommentarer
Suzanna

Hejsan!! Tänk att snart är det dags för dig att föda =))). Spännande! Jag tror att 80 blir för litet. Jag har 2 overaller i stl 90 och 92 och de blir megastora. Nellie väger kanske 9,5 nu. Så jag köpte en overall från Tradera i stl 86 och så ska jag lägga ut den overallen jag har i stl 92 på tradera. Svårt med storlekar, men tänk att det ska vara ett mellanrum på en knytnäve mellan blöjan och overallen där benen börjar. Man ska kunna greppa där ordentligt.

Vinterskor.. ingen aning än. Köpt ett par, men får nog investera i ett par rejälare som håller en riktigt kall vinter. Kram!

2012-09-15 @ 12:02:02
URL: http://suzidus.se
Helene

Ta en 86 istället i overallen, vintern är ju ändå lång och hon skall kunna vara rörlig i den. :) Sen kan du ju kika på de skorna Zacke ska ha i vinter, Kavat Defender :)

2012-09-15 @ 20:11:26
URL: http://helenewiklund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0