Utbildning

Jaha, frågorna jag skjutit upp länge nu eftersom jag fått barn har börjat träda fram:
Vad vill jag jobba med?
Vilken utbildning vill jag gå?
Har inte så många chanser. Nu har vi två barn, så jag måste utbilda mig, skaffa jobb och tjäna pengar så vi kan göra alla måsten på huset osv.
Sitter just nu hellt ställd och ångesten växer inom mig. Va sjutton ska jag gå för utbildning?
Jag är utbildad Undersköterska. Om jag fått välja nu så hade jag valt en annan inriktning.
Skoltrött som man var valde jag en gymnasie utbildning som inte krävde allt för bra betyg att komma in på, då jag hade en tuff skoltid i grundskolan. Tyvärr så ledde det till att jag skolkade och lät flera ämnen falla. Fan.

Har bra betyg i min utbildning som Undersköterska. Synd att låta den gå till spillo och inte fortsätta på den linjen. Tex som Arbetsterapeft.
Men vet att jag säkerligen kommer ångra mig. MEN inkomst måste man ha, jobb måste man ha.
 
Drömmen är att arbeta med djur. Fast utbildningarna jag är sugen på finns i Skara. Så klart nej där.
Starta något eget med djur. pensionat? Nej, man kan gå back och det har vi inte råd med. Eller plats med.

*Suck* mycket tankar som snurrar i min skalle ikväll. Ska nog låta mitt huvud vila nu och återkomma med en uppdatering om barnen i morgon. Har tagit bilder på dem och det får mitt humör att bli bättre när jag tittar på deras vackra ansikten. Tur att jag har min familj som lyser upp vardagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0