5:2 dieten

Nu väger jag 84,5 kilo och jag känner att de sista kommer bli svåra att gå ner. Nu är det dax att börja kämpa!
Har börjat småjogga lite. Dock bara 3,4 km på 31 minuter, men är helt otränad så inte helt fy skam hoppas jag!
Såg sedan på TV för någon vecka sedan.  Denna dokumentär
FemTvåDieten .
 
Mer fakta

Dieten går ut på att man fastar 2 dagar i veckan och äter som vanligt de 5 resterande.

På fastadagarna får kvinnor äta 500 kcal och män 600 kcal helst på ett mål den dagen.

Det bästa är att inte fasta två dagar i rad utan sprid ut dem över veckan men det går bra att variera dagarna vecka till vecka.

Du ska inte göra den här dieten om du är underviktig eller gravid (eller ammar)!

 


Tycker detta verkar väldigt intressent och ska göra detta av hälsoskäl och viktminskningen är ju inte fy skam det heller. Får bara hoppas det funkar posetivt på mig, många andra har lyckas :-)
Har ju även tagit bort bröd, pasta, ris och potatis ur min kost redan, och sötsaker.
Har även börjat med appen "Shape up" i min mobil. Lätt att hålla koll på kalorier och hur mycket man bör äta!

 

Önskas mig lycka till ;-)

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0