Framsteg

I morse när jag ställde mig på vågen stod den på 80,6 kg. Alltså klara framsteg och jag tror mycket beror på 5:2 dieten. Många har börjat bli intresserade om hur det funkar osv.

Jag kan ju säga att jag har googlat en hel massa om det, och det är många som mår bättre. Att förlora vikt ser många som ett stort plus, och det är det. MEN det många ska tänka på är att inte äta igen alla kalorierna och äta massa skräpmat de andra dagarna i veckan. Då försvinner den positiva effekten av denna metod.
Du ska även dricka massor av vatten och gärna The när du fastar. Kaffe får man också dricka.

Sedan är ju detta väldigt varierande från person till person hur mycket man egentligen går ner i vikt. Jag räknar ju ALLA kalorier jag äter med appen Shape up. Ser alltid till att äta under 1200 kalorier. Men även det är varierande från person till person. Om man motionerar mer så kan man äta mer. Läs mer om detta här http://shapeupclub.com/LearnMore.aspx .
Fast senaste fastadagen så åt jag 0 Kalorier. Man får som sagt äta upp till 500 kalorier om man känner för det.

Så alla går ner olika i vikt. Vissa snabbare, andra saktare. Jag försöker ju även jogga 3 ggr/vecka för att skynda på viktminskningen.

Blir att fasta för andra gången denna vecka i morgon. Konstigt att man kan längta, haha.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0