Magsjuka

Alice har fått en släng av magsjuka.
Stackarn var så glad igår när vi var på Öppna förskolan. Hon hade inte ätit frukost, men hade precis fått i henne en burk med mat när det var dax för lite lek innan vi skulle hem därifrån och sova efter lunch.
Plötsligt så spyr hon upp hela burken, helt chockad blev hon...
Blev att snappt ta sig hem så att hon fick bli ren :-/
Tur att det endast var en till pojke där igår, får hoppas att hon inte hann smitta honom.

Sedan så var hon bra hela dagen, men på kvällen kom det ett stort lass i blöjan och sedan spydde hon ner sin säng på natten...
Tycker så jäkla synd om de små när de blir sjuka...

Aja, ingen spya idag, men hon är inte bra i magen. Välling är nästan det ända damen ätit idag. Tur att det är mycket näring i det.
Nu på kvällen blev hon jättesnorig plötsligt. Så vet inte om det är en förkylning på gång samtidigt?
Lite själviskt hoppas jag samtidigt att jag inte får magsjuka så det inte sätter igång förlossningen. Vill inte ligga på Bb och spy.
Men vinterkräksjukan sprider sig här i Avesta.
Mer än 70 personer hade ätit på en resturang/kaffe här och alla hade fått kräksjukan. Härliga årstid...

Alice, jag & Sebbe tog oss ial en promenad på eftermiddagen så vi fick lite frisk luft. Det gjorde gott då jag tycker det är synd för Alice att sitta inne fast hon är pigg. I vagnen smittar man ju inte :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0