Det går runt

Japp, nu är både jag och min man också förkylda. Tyvärr tar det otroligt mycket på mig då jag varit sjuk så mycket sista tiden, hinner inte bli riktigt frisk i mellan varven. Det går mycket ut på bloggen då orken inte finns.
Tror Alice tycker hon har världens tråkigaste mamma nu, men jag gör det jag kan ial.
 
Hon växer och växer min lilla skruttfia. 4 tänder har kommit upp lite nu, kommer lite blod på tandborsten ibland så den är inte populär just nu. Hon får borsta mycket själv, men vill ändå göra lite jag också, så allt blir rent.
Sedan äälskar hon böcker nu. Jag får inte läsa, men berätta lite snappt om varje bild innan hon bläddrar. Bäst är pek-böckerna, då kan hon bläddra fort.
Fort, det ska det gå här hemma! Finns inte mycket tålamod i denna tös  :-) Helst ska det jämt hända saker, därför trivs hon så bra på förskolan. Det är perfekt nu när jag är så trött av mig, där får hon stimuleringen hon söker som jag tyvärr inte alltid kan bidra med nu...
 
En bild på fröken med sina böcker
 
 
Har nu köpt ännu en till "ny" åkpåse. Från Tradera i fint skick.
Har en svart med vita prickar från Elodie, så vart en annan färg i samma märke till nästa lilla...
 
 
 


Kommentarer
Elin Nygård

Åh, hittade precis hit och insåg att du har jobbat i samma tempo som mig. Har också på 1,5 år hunnit flytta till en annan stad, hus, fästman och bebis. :) Livet e underbart ! Fin Alice måste jag säga, det skulle vår tös fått heta om inte våra bästa kompisar som fick barn 12 dagar innan döpt sin tjej till det :/ Kram

2012-11-01 @ 14:42:40
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0