Tiden går

 
Jäklar, mindre än 1 månad kvar till BF... Oron har smugit sig på. Hur ska det gå? Hur kommer Alice reagera på lillasyster? Hon har blivit så himmla mammig och så har trotsen är ju här. Bestämd utav tusan.
Kom en liten tjej hit igår och hon fick knappt röra Alice saker. Vår fröken är inte så van med besök av andra barn, vi åker mest bort till andra.
Så hur kommer hon hantera när en annan tjej får mycket av mamma och pappas tid?
 
Antar att det löser sig till det bästa när bebisen väl kommit till världen, men dessa tankar smyger sig på.
Alice kommer fortfarande till oss på natten när hon vaknar, tror inte att hon kommer sova hela nätter innan bebis kommer heller. Men hoppas kan man..
 
Aja, slutgnällt från trött kärringen ;-)
Vi har gått i tankar på att skaffa akvarium till Alice lekrum, men vi velar fortfarande fram och tillbaks. Alla säger "Oj, det är ju jättejobbigt att ha akvarium".
Har ni som kikar in här några egna erfarenheter? Vill ju gärna skaffa katt, men känner inte tiden kommer räcka till nu när vi får en till liten. Det får nog vänta något/några år. Samtidigt vill man ju att barnen ska få något djur...
Nja, ska fundera lite mer på det där med fiskar kanske ;-)
 
Blir att kika lite på Barnloppis i Å-dal här i Avesta i morgon. Kanske man gör något kap.
Köpte ju en mössa till Alice på nätet för 169:-, en didrikson. Men den var ju såklart för liten. Lika så var Alice Kvatskor vi köpte på Tradera för stora när vi fick hem dom att testa. Vi mätte endast foten i butiken när vi kollade storleken. Hon som jobbade där var så säker på att den skulle bli lagom.
Så köpte ett par i storlek 21 här om dagen. Behåller st 22 i fall hon växer i dem till våren ;-)
 
Nu ska jag nog ta och dejta kudden, blir en dag i morgon med.
 
Ha en superhelg!
 

Det vackraste...
 


Kommentarer
Suzanna

Hejsan! Tänk att du snart ska ha. Helt otroligt!!!! Så himla skoj, men tiden går så fort!!! Nervösa? Spännande!

Och din lilla tjej är ju bara så jäkla söt.

Ang de där Kavatskorna du köpte. Jag köpte igår på loppis och fick faktiskt ta storlek 21 fast Nellie har 22 i sina lila som vi köpte i affären och då mätte vi hennes fötter. Men jag tog dessa i 21 för de kändes stora faktiskt.

Kram från oss

Svar: Faktiskt så var Alice skor i st 22 för stora när vi fick hem dem.. Grymt irriterande då hon som mätte Alice fötter i affären sade att på Kavat ska passa henne i storlek 22.Dumt av mig att inte sätta på Alice skorna i butiken, men hon var så säker så jag tänkte att det är ju skönt att slippa testa, då Alice inte var på humör.
Så nu väntar jag på ett par i storlek 21 ska komma med posten. Så sparar jag de i storlek 22 och hoppas att de kan passa i vår om jag har tur! :-)

Kramar
varanfamiljnu.blogg.se

2012-10-22 @ 08:55:49
URL: http://suzidus.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0