Lite uppdatering om oss

Nu har det blivit stort mellanrum i bloggen igen. Det är mycket förvirring och Amelia har även hunnit bli frisk.
Men hennes förkylning var inte trevlig. 29/3 var vi tvungna att åka ner till akuten i Falun, då hon hade svårt med andningen. Den var tung och blev ofta snabb. Hon hade såkert klarat sig utan hjälp, men vi bryr oss inte om att vara överflödiga, om vi säger så. Sjukdomsrådgivningen tyckte att det kunde vara bra att åka in när vi rådfrågade dem.
De gav henne en inhalation på akuten så att luftvägarna vidgade sig. Det fick henne att andas lättare.
 
Med denna förkylning började problemet med amningen. Hon skriker ofta när jag lägger henne vid bröstet. Amelia kan inte få ro eller koncentrera sig. Märkte att hon störde sig på Alice lite innan förkylningen, men nu så spelar det ingen roll om Alice är med eller inte. Hon kan inte fokusera sig åndå. Fick i henne 150 ml ersättning nu på förmiddagen så nu kan man slappna av lite.
Det här känns verkligen jättejobbigt, jag vill så otroligt gärna amma. Men när man har Alice hemma fem dagar i veckan så känns det bara elakt mot henne att fokusera på Amelia hela tiden. Hon har ännu stort behov av mig.
Så det får bli som det blir, har iallafall helammat i 4 månader. Får hoppas jag kan fortsätta delamma ial.
 
Men idag det att kika lite på nya skor. Lite positivt i det hela ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0