Fredag 13:e

Har faktiskt varit en blandning av otur, glömska och härligheter.

Började med att Alice sov till 08.00. Vilket var helt underbart då jag hostat stor del av natten.
Men mådde toppen på dagen som vanligt så vi åkte till Öppna förskolan.
Var länge sedan vi var där nu då det varit påsk uppehåll osv. Var verkligen kul och man märkte att Alice blivit tuffare sen sist. Kröp till och med ifrån mig till ett annat rum. Kanske var hon väldigt glad över at slippa vara hemma med en förkyld tråkig mamma ;-)


Oturen var väl att jag köpte en grymt dyr host medicin och var sedan dum att sätta kassen i vagnen... En sekund senare så hade Alice kastat ner den i backen så flaskan fick i tusen bitar.
Så vart ingen hostmedecin för morsan. Får hoppas hostan är bättre i natt...

Gömskan var ju en grymt pinsam sak.
Vet ju att min far fyller år 13:e men hade tyvärr glömt bort det. Skulle dit på fika och jag undrade varför det var tårta på bordet. Borde vara förbjudet att glöma då jag visste det någon dag innan.
Han brydde sig inte så mycket men klart man själv gör det. Nej grymt pinsamt men vart väldigt mysig stund hos far.

Bestämde mig för att låta Alice sova i bara linne i natt då jag tycker hon blir ganska varm på natten. men har byxor i beredskap i fall hon blir frusen. Nu sover hon sött. Somnade 20.30
Försökt sluta amma henne till sömns men har fallit tillbaka när jag varit sjuk. Det är en enkel utväg, måste skärpa mig igen.



Kommentarer
Helene

Åh vilken härlig bild! :)

2012-04-13 @ 21:57:20
URL: http://helenewiklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0