Dokumentera

Måste skriva att idag såg jag Amelia sträcka sig och ta saker när hon låg på mage.
Var på Öppna förskolan med barnen och de andra myste med Amelia medans jag & Alice höll på med lite Trolldeg.
När jag kom in för att kika på Amelia började de prata om hur duktig hon var på att ta saker på mage. Blev lite paff då jag inte ens testat det hemma, då jag tänk att hon var för liten :-)
Nu känner jag både glädje och lite ledsamhet då det går lite fööör fort. Men antar att det är så med barnen som kommer 2:a eller 3:a. Man har så stor koll på första så de går fortare :-)
Märker även att hon är väldigt mycket med och att kroppen & nacken börjar bli väldigt stabil.
Det positiva med att det går fort är ju att de snart kan leka lite tillsammans. Längtar dit!
Dokumenterar utveckligen i bloggen, så man kan kika tillbaka sedan.

Alice fick en släng av magsjuka i helgen, men spydde bara en gång. Magen har dock varit kass.
Igår hörde Sebbe henne ropa, "Nej, Nej Bajs!" från lekrummet, när han kom in hade hon bajsat ner sig så mycket att boken hon läste fick slängas...
Men idag har det inte kommit något. Skönt för henne!
I morgon ska hon till förskolan. Hon är så pigg och glad så det blir nog kul för henne.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0